Všeobecné obchodné podmienky

Týmito všeobecnými podmienkami sa zaväzujete nákupom v našom obchode, preto si ich prosím pred potvrdením objednávky pozorne prečítajte. K týmto "Všeobecným obchodným podmienkam" pristupujete zaškrtnutím políčka "Čítal som a súhlasím s podmienkami používania obchodu".

Predávajúcim a prevádzkovateľom internetového obchodu www.peknakuchyna.sk je spoločnosť Plate, s.r.o., so sídlom Karpatská 58, 900 55 Lozorno, IČO: 44 699 832.

 

Popis vybavenia objednávky

Všetky ceny uvedené na stránke sú vrátane DPH. V prípade, ak nie je dohodnuté inak, cena tovaru bude účtovaná podľa cenníka platného v deň objednania tovaru.

Potvrdenie objednávky

Po obdržaní objednávky Vám automaticky zasielame email s rekapituláciou objednávky. Pokiaľ je pri niektorom z objednaného tovaru uvedené, že "nie je na sklade", budeme Vás informovať o termíne, v akom sme tovar schopní dodať a dohodneme presnú realizáciu Vašej objednávky.

Objednávka je pre obe zmluvné strany záväzná v prípade, že predávajúci zašle kupujúcemu email s potvrdením jeho objednávky. Tovar expedujeme nasledovne:

1) Expedujeme ten istý pracovný deň v prípade, že sú splnené všetky nasledujúce podmienky:

  • všetok objednaný tovar označujeme ako "je na sklade"
  • objednávka bola vytvorená v pracovný deň do 11:30 hodín
  • objednávka je zaplatená do 11:30 hodín pracovného dňa prevodom na účet s variabilným symbolom čísla objednávky, alebo je objednaná na dobierku

2) Expedujeme nasledujúci pracovný deň, pokiaľ sú splnené všetky nasledujúce podmienky:

  • všetok objednaný tovar označujeme ako "je na sklade"
  • objednávka bola vytvorená v pracovný deň po 11.30 h
  • objednávka je zaplatená prevodom na účet s variabilným symbolom čísla objednávky alebo je objednaná na dobierku

3) Expedujeme podľa dohody (kontaktujeme Vás emailom alebo telefonicky, prosím uveďte do poznámky čo preferujete), pokiaľ:

  • niektorý objednaný tovar označujeme ako "nie je na sklade"
  • platba za tovar neprebehla v poriadku (chybný variabilný symbol, čiastočná úhrada, zamietnutá transakcia atď.)

 

Dodanie tovaru

Tovar je expedovaný spôsobom, aký si zákazník zvolí pri objednávke.

Vyhradzujeme si právo odmietnuť objednávku, v prípade nemožnosti zaistiť dodávku tovaru. O tejto skutočnosti Vás budeme informovať elektronickou poštou, telefónom alebo faxom.

 

Nákupné podmienky

Práva a povinnosti predajcu

Predajca má povinnosť vybaviť záväznú objednávku a odoslať objednaný tovar na adresu v tejto objednávke uvedenú najneskôr do 14-tich dní od prijatia objednávky. Ak je v popise tovaru uvedená dlhšia lehota expedície, je pri objednávke obsahujúcej tento tovar záväznou lehotou vybavenia táto uvedená lehota. Predávajúci bude písomne informovať kupujúceho, ak by sa dodacia doba zo strany dodávateľa predĺžila a zákazník má samozrejme právo rozhodnúť, či akceptuje dlhšiu čakaciu dobu, alebo objednávku stornuje. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť vybavenie objednávky pokiaľ je zadaná doručovacia adresa zjavne pochybná. O tomto odmietnutí zašle informáciu na e-mailovú adresu zákazníka. Záväznou objednávkou sa rozumie objednávka po uplynutí jednej hodiny od jej prijatia predávajúcim.

Pri splnení daných podmienok predajca vráti čiastku zaplatenú nakupujúcim za vrátený tovar poštovou poukážkou na adresu, na ktorú bol tento tovar pôvodne odoslaný, a to do 14-tich dní od doručenia vráteného tovaru na adresu predajcu. Predávajúci nevracia čiastku za poplatky súvisiace s odoslaním tovaru (balné, poštovné, dobierkové).

Pokiaľ nakupujúci opakovane neplní svoj záväzok odobrať a zaplatiť záväzne objednaný tovar, predávajúci má právo vybavovanie ďalších objednávok tohto nakupujúceho pozastaviť, prípadne odmietnuť.

Zodpovednosť za vady predanej veci

Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád. Pri potravinách musí byť vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti.

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak ide o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe.

Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo v návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej ako 12 mesiacov. Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky veci.

Vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu.

V prípade, ak má vec vadu a ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

Prevádzkovateľom peknakuchyna.sk je spoločnosť Plate, s.r.o., Karpatská 58, 900 55 Lozorno, Slovenská republika,  IČO: 44699832, DIČ: 2022811593.

 

Práva a povinnosti kupujúceho

Kupujúci uvedie správnu poštovú adresu, na ktorú má byť objednaný tovar odoslaný.

Kupujúci sa zaväzuje odobrať záväzne objednaný a zaslaný tovar a zaplatiť celkovú cenu za objednaný tovar a prípadne ďalšie poplatky (poštovné, balné, dobierka) uvedené v záväznej objednávke.

Kupujúci má právo odoslanú objednávku stornovať na stránkach obchodu peknakuchyna.sk do jednej hodiny od jej odoslania.

Na základe zákona č. 108/2000 Z.z. v platnom znení má Kupujúci právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 7 pracovných dní od prevzatia tovaru. Nakupujúcemu tým vzniká nárok na vrátenie čiastky za tento tovar zaplatenú (predajca nevracia čiastku zaplatenú za balné, poštovné alebo dobierkové), pri splnení nasledujúcich podmienok:

  • vrátený tovar nesmie byť použitý, poškodený alebo inak znehodnotený
  • nakupujúci doručí vrátený tovar poštou na vlastné náklady na adresu predajcu

Do zásielky s vráteným tovarom prosím vložte kópiu útržku z dobierkovej alebo balíkovej zloženky.

Nakupujúci má právo na výmaz svojich osobných údajov z databáze zákazníkov VašeKuchyne.sk, pokiaľ v obchode neurobil žiadnu objednávku, a to na základe písomnej žiadosti zaslanej na adresu prevádzkovateľa. V tejto žiadosti musí byť uvedené prihlasovacie meno a heslo nakupujúceho.

Pokiaľ nakupujúci pri objednaní tovaru zvolí platbu vopred na účet predajcu (bankový prevod), zaväzuje sa uhradiť celkovú cenu objednávky do 14 dní od jej realizácie. Pokiaľ predajca v tejto lehote neobdrží úhradu na svoj účet, bude objednávka predajcom zrušená.

 

Platobné podmienky

Bankovým prevodom

Pri voľbe platby bankovým prevodom od nás dostanete emailom faktúru s príslušným variabilným symbolom platby, ktorý Vás bude identifikovať. Čiastku prosím preveďte na účet číslo 4011854261/7500 vedený v ČSOB, a.s. alebo 1058571003/1111 vedený v Unicreditbank, a. s.

V prípade prevodu na náš účet tovar expedujeme až v okamihu, keď sú peniaze pripísané na náš účet, v praxi počítajte s dvoma až troma pracovnými dňami od okamihu, kedy ste odoslali peniaze zo svojho účtu. O prijatí Vašej platby, ako aj o termíne odoslania Vašej zásielky, Vás budeme písomne informovať prostredníctvom emailu.

Dobierkou

Tovar na dobierku posielame ihneď podľa nižšie uvedených pravidiel.

Ak si zvolíte doručenie kuriérskou spoločnosťou, platba bude vykonaná u zákazníka. V prípade, že si zvolíte doručenie Slovenskou poštou, zaplatíte za tovar pri prevzatí na Slovenskej pošte.

 

Storno objednávky

Storno objednávky zo strany kupujúceho - v súlade so zákonom č. 108/2000 Z.z. máte ako zákazník právo odstúpiť od zmluvy do 7 pracovných dní od prevzatia tovaru.

Možnosť odstúpenia od zmluvy sa nevzťahuje na:

  • na poskytovanie služieb, ak s ich plnením bolo s jeho súhlasom začaté pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy
  • na dodávku tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí na výchylkách finančného trhu nezávisle na vôli dodávateľa
  • na dodávku tovar upraveného podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu, ako aj tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze, opotrebeniu alebo zastaraniu
  • na dodávku audio a video nahrávok a počítačových programov, ak porušil spotrebiteľ ich originálny obal
  • na dodávku novín, periodík a časopisov
  • na zmluvy spočívajúce v hre alebo lotérii

Ak sa rozhodnete pre odstúpenie v tejto lehote, prosíme Vás o dodržanie nižšie uvedených podmienok

  • tovar nesmie niesť známky použitia
  • musí byť nepoškodený
  • musí byť kompletný (vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu atď.) a s originálnym dokladom o kúpe.
  • tovar musí byť doručený na adresu sídla prevádzkovateľa e-shopu.

Tovar nesmie byť zaslaný na dobierku. Súčasne s tovarom je nutné zaslať sprievodný list s textom: odstúpenie od zmluvy (možné zaslať e-mailom).

Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať

  • Identifikáciu spotrebiteľa vrátane uvedenia aktuálnej plnej adresy
  • Text: "Požadujem vrátenie uhradenej čiastky za priložený tovar na adresu ... (pokiaľ požadujete vrátenie peňazí na účet, uveďte prosím číslo účtu)."
  • Dátum a podpis

V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok nebude odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy akceptované a tovar bude vrátený na náklady odosielajúceho späť.

Cena, cena za dopravu

Ceny tovaru vo virtuálnej predajni sú uvádzané v predajných cenách vrátane DPH, v cenách je započítané dopravné zo zahraničia, ale nie je započítané dopravné do miesta dodania.

Cena dopravy:

Pri objednávke nad 100 EUR máte od nás dopravu ZDARMA – zvolíte si len spôsob prepravy (kuriér alebo Slovenská pošta) a spôsob platby (vopred bankovým prevodom alebo v hotovosti pre prevzatí tovaru).

 

  • Doručenie Slovenskou poštou

                         Platba vopred prevodom na bankový účet        4 EUR

                         Platba v hotovosti pre prevzatí tovaru             4,50 EUR

  • Doručenie kuriérskou službou

                         Platba vopred prevodom na bankový účet        6,95 EUR

                         Priama platba kuriérovi v hotovosti                  7,14 EUR

 

Ochrana osobných údajov

Osobné údaje poskytnuté zákazníkmi v žiadnom prípade neposkytujeme tretej strane, pokiaľ to nesúvisí s účelom, ku ktorým boli poskytnuté obchodu peknakuchyna.sk (napr. oznámenie doručovacej adresy prepravcovi).

Predávajúci sa zaväzuje, že osobné údaje, ktoré mu poskytol nakupujúci, bude používať len na účely, ktoré súvisia so službami obchodu peknakuchyna.sk.

Na písomnú žiadosť nakupujúceho je predávajúci povinný údaje o tomto nakupujúcom vymazať z databáze zákazníkov.

Uplatnením objednávky vyjadrujete súhlas k tomu, aby Vami uvedené údaje boli spracované v súlade so zákonom na ochranu osobných údajov pre ďalšie využitie dodávateľom objednaného tovaru a prevádzkovateľom predajne (tj. spoločnosti Plate, spol. s  r.o.).

 

Reklamačný poriadok

Na každý tovar sa vzťahuje zákonná záručná lehota, pokiaľ nie je pri tovare uvedená lehota rozšírená výrobcom. Záruka sa vzťahuje na všetky zjavné a skryté chyby tovaru, ktoré nie sú zlučiteľné s funkčnosťou tovaru, jeho úžitkovými a estetickými vlastnosťami.

Kupujúci je povinný tovar dodaný predávajúcim prehliadnuť bez zbytočného odkladu a o zistených chybách do 3 dní informovať predávajúceho. Oznámenie o zistených chybách musí kupujúci urobiť u predávajúceho písomne (e-mailom) alebo telefonicky v lehote do 3 dní od prevzatia tovaru. V písomnom oznámení musí kupujúci uviesť zistené chyby, tj. musí uviesť, o aké chyby sa jedná a ako sa prejavujú. Písomné oznámenie o zistených chybách uplatňuje poštou na adresu sídla spoločnosti alebo na e-mailovej adrese. K reklamácii je nutné vo všetkých prípadoch predložiť kópiu faktúry a doklad o zaplatení a dodaní tovaru, ktorého chyby sú reklamované. Predávajúci nezodpovedá za žiadne škody spôsobené neodbornou či nesprávnou manipuláciou, montážou alebo používaním.